سایتicon
انتقال جریان الکتریسیته از طریق بی سیم - سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتقال جریان الکتریسیته از طریق بی سیم
یا
رسانایی‌‌ بدون ‌استفاده ‌از‌ سیم‌

این تیتر مقاله ای بود که منو به خودش جذب کرد :

شرکت اینتل، از سیستمی پرده‌برداری کرده است که به گفته بسیاری از محققان و کارشناسان، می‌تواند دنیای فناوری‌ها را تغییر دهد. این شرکت به پیشرفتی در زمینه انتقال بی‌سیم انرژی الکتریکی رسیده است که می‌تواند منجر به ساخت دستگاهی شود که امکان شارژ بی‌سیم وسایلی مانند موبایل و رایانه‌های همراه را داشته باشد.انتقال جریان الکتریسیته از طریق بی سیم
شرکت‌های مختلفی در حال کار کردن روی انتقال الکتریسیته به صورت بی‌سیم هستند. اما مثل اینکه اینتل در این مسابقه از بقیه جلوتر است. این شرکت نشان داد که به مرحله‌ای رسیده است که می‌تواند 60 وات انرژی را به‌صورت بی‌سیم حدود یک متر منتقل کند. این انتقال از طریق یک میدان مغناطیسی صورت می‌گیرد و به گفته اینتل در این راه فقط 25 درصد نیرو از دست می‌رود. این فناوری از قوانین پایه‌ای فیزیک استفاده می‌کند. کویل‌های الکتریکی که فرکانس مشابهی را تشدید می‌کنند می‌توانند انرژی را در فاصله‌ای به یکدیگر منتقل کنند.

آقای جاستین راتنر مدیر فناوری اینتل در گفتگو با نیویورک تایمز گفت: یک فناوری مانند این می‌تواند با میزهای کار ترکیب شود. در این صورت به محض اینکه دستگاه خود را روی میز قرار دهید شروع به دریافت انرژی و شارژ می‌کند. با وجود اینکه طراحی و ساخت این سیستم مسئله بسیار مهمی است، ما توانستیم بدون استفاده از سیم انرژی الکتریکی را انتقال دهیم، ولی از آن مهم‌تر این است که ما این سیستم را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که هیچ گونه ضرری برای انسان‌ها ندارد و احتیاجی به پوشیدن لباس‌های خاص و یا ایجاد فضاهای پوششی ویژه نیست و می‌توان به‌راحتی حتی در هنگام انتقال انرژی در آن میدان‌های مغناطیسی گذر کرد. از سوی دیگر اگر کسی و یا مانعی هم بین دستگاه گیرنده و منبع تغذیه قرار گیرد، خللی در انتقال انرژی به وجود نمی‌آید و همچنان دستگاه گیرنده شارژ خواهد شد. این فناوری در آزمایشگاه اینتل در سیاتل آمریکا در حال پیشرفت است. و در واقع ادامه کار مرکز فناوری ماساچوست آمریکا است. پیشرفت این فناوری می‌تواند صنعت دستگاه‌های الکترونیکی را یک قدم به دنیای بدون سیم نزدیکتر کند.

در حال حاضر شرکت اینتل بر روی رایانه‌های همراهی کار می‌کند که بتوانند پذیرای برق بی‌سیم باشند. کشف چگونگی جلوگیری از تداخل بخش الکترومغناطیس با سایر بخش‌های رایانه یکی از چالش‌های پیش روی این محققان است.

منبع : جام جم
شماره خبر: 100949681909




نویسنده : محمد قدرتی

محمد قدرتی

محمد قدرتی LawIran.ir

href="http://www.Lawiran.ir">آدرس ما را به خاطر بسپارید

قانون ایران

www.LawIran.ir     کاربر گرامی از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید کمال تشکر را داریم www.LawIran.ir